امتیاز کاربران برای این صفحه | امتیاز 5 از 5 (از 42 رای)
امتیاز شما :

از بین بردن قارچ و کپک سرویس بهداشتی

28 مرداد ، 1401
خدمات فنی آریا
0 کامنت

از بین بردن قارچ و کپک سرویس  بهداشتی پس از استفاده بلندمدت از آن به یک موضوع مهم تبدیل می شود. این قارچ و کپک ها به دلیل وجود رطوبت، عدم وجود نور و تهویه کافی و همچنین عدم رعایت بهداشت محیط ایجاد می شوند. در صورتی که نسبت به رفع این الودگی و از بین بردن قارچ سرویس بهداشتی خود اقدام نکنید، قارچ ها و کپک ها افزایش می یابند و سطح وسیع تری را اشغال می کنند. اما هیچ جای نگرانی نیست، چون با استفاده از روش هایی خاص می توانید اولا از رشد این آلودگی ها جلوگیری کرده و سپس آنها را از بین ببرید. با ادامه این مطلب از سایت خدمات فنی آریا همراه باشید.

از بین بردن قارچ و کپک سرویس بهداشتی

کپک در سرویس بهداشتی

دلایل رشد قارچ و کپک سرویس بهداشتی

پیشگیری بهتر از درمان است! حتی این شعار معروف را می توان در مورد این موضوع نیز به کار بست. برای جلوگیری از رشد قارچ ها و کپک ها در سرویس بهداشتی باید دو عامل مهم وجود تهویه مناسب و کاهش سطح رطوبت را در نظر بگیرید. گاهی نشتی سیستم لوله کشی باعث افزایش سطح رطوبت در دستشویی می شود. استفاده از رطوبت گیر و سیستم تهویه مناسب نیز از دیگر راه های جلوگیری از افزایش رطوبت است. سعی کنید سرویس بداشتی یا حمام کاملا تاریک نباشد و خصوصا در روزها نور تا حدی در سرویس وجود داشته باشد.

روش های از بین بردن قارچ سرویس بهداشتی

روش های از بین بردن کپک کاشی و سرامیک سرویس های بهداشتی بسیار متنوع است. به این موضوع همیشه دقت کنید که هر چقدر برای از بین بردن قارچ و کپک تلاش کنید، باز هم نمی توانید به طور صد در صد در مقابل رشد و گسترش آن مقاومت کنید. چرا که اصولا فضای سرویس بهداشتی و حمام برای رشد قارچ ها و کپک ها بسیار مساعد است. بنابراین باید هر چند وقت یکبار نسبت به زدودن این آلودگی ها از محیط سرویس ها اقدام کنید. استفاده از سرکه، روغن درخت چای، بوراکس، آمونیاک، جوش شیرین و... برای پاک کردن این آلودگی ها توصیه می شود. 

از بین بردن قارچ و کپک دستشویی با سرکه سفید

سرکه سفید قدرت زیادی در ضد عفونی کردن و از بین بردن قارچ و کپک دارد. این ماده خوراکی می تواند در زمان کوتاهی این دو آلوده کننده را از بین ببرد. برای استفاده از این روش باید آب و سرکه سفید را به نسبت برابر با هم ترکیب کنید. این محلول ضد قارچ و کپک برای دستشویی را درون یک اسپری بریزید و سپس روی کاشی و سرامیک حمام اسپری کنید. حدود یک ربع ساعت صبر کرده و سپس آن را با دستمال تمیز کنید. پس از این کار با استفاده از آب داغ محل را بشویید و تا خشک شدن کامل آن تهویه را خاموش نکنید.

از بین بردن قارچ و کپک دستشویی با سرکه سفید

از بین بردن قارچ سرویس بهداشتی

استفاده از بوراکس 

بوراکس نام دیگر اسید بوریک است. این ماده شیمیایی و اسیدی قوی را می توان به جرات یکی از بهترین مواد برای از بین بردن قارچ و کپک حمام و دستشویی دانست. برای تهیه این محلول ابتدا دو قاشق غذاخوری بوراکس را با نصف پیمانه سرکه و 2 پیمانه اب ترکیب نمایید. محلول را بر روی کاشی و سرامیک سرویس اسپری کنید. پس از ان با برس بر روی کاشی ها بکشید. در نهایت محل مورد نظر را با اب داغ بشویید. بهتر است برای جلوگیری از رشد دوباره قارچ و کپک کمی از باقی مانده محلول را روی دیوار اسپری کنید و صبر کنید تا خشک شود. 
نکته: بوراکس ممکن است باعث حساسیت تنفسی شود. پس در هنگام استفاده از آن حتما از دستکش و ماسک استفاده نمایید. 

پرطرفدارترین مطالب ما را از دست ندهید!

از بین بردن قارچ و کپک دستشویی با روغن درخت چای

روغن درخت چای نیز ویژگی هایی دارد که می تواند باعث از بین رفتن الودگی هایی مثل قارچ یا کپک شود. این محلول را هم باید با آب ایجاد کنید. به نسبت برابر اب و روغن درخت چای را با هم ترکیب کنید. آن را در اسپری بریزید و بر روی محل مورد نظر بپاشید. برای تاثیر کردن این محلول یا یک ربع ساعت زمان بدهید. پس از طی این مدت با برس بر روی سطح بکشید و اودگی ها را پاک کنید. در انتها نیز با آب محل را شستشو دهید. 

از بین بردن قارچ و کپک دستشویی با روغن درخت چای

کپک سرویس بهداشتی

پاک کردن قارچ سرویس بهداشتی با امونیاک

آمونیاک نیز قدرت قابل توجهی در از بین بردن الودگی ها دارد. توجه داشته باشید که آمونیاک برای سلامت انسان مضر است. پس در هنگام استفاده از آن حتما دقت و احتیاط لازم را داشته باشید. آمونیاک به هیچ وجه نباید با سایر تمیز کننده ها مثل وایتکس مخلوط شود. محلول آمونیاک را کمی بر روی محل اسپری کنید و پس از 10 دقیقه سرامیک و کاشی سرویس بهداشتی را با اب داغ بشویید. 

استفاده از مایع های سفید کننده 

به جز مواد گفته شده، شما می توانید از سفید کننده ها و شوینده های استاندارد موجود در بازار نیز برای از بین بردن قارچ و کپک سرویس بهداشتی استفاده نمایید. وایتکس یکی از این مواد شوینده است که بسیار شناخته شده است. مواد سفید کننده و تمیز کننده دیگر موجود در بازار نیز این قابلیت را دارند. نکته مثبت در مورد این تمیز کننده ها استاندارد بودن و ضرر کمتر آنها برای سلامتی انسان است. هر چند توصیه می شود باز هم در هنگام کار با هر تمیز کننده ای از ماسک و دستکش استفاده نمایید. در زمان استفاده از مایع های سفید کننده می توانید از برس نیز برای پاک کردن کامل آلودگی ها استفاده نمایید.

از بین بردن کپک کاشی با جوش شیرین

برای استفاده از این روش یک فنجان جوش شیرین را با کمی صابون مایع مخلوط کرده و سپس کمی اب به آن اضافه کرده تا به حالت محلول دربیاید. محلول ضد قارچ و کپک برای دستشویی را بر روی کاشی و سرامیک اسپری کنید. کمی صبر کنید و سپس کاشی را با برس تمیز کنید و در نهایت آن را با آب داغ بشویید.

از بین بردن کپک کاشی با جوش شیرین

قارچ دستشویی

نکاتی در مورد تمیز کردن قارچ و کپک سرویس بهداشتی

  • هرگز برای از بین بردن کپک سرویس بهداشتی و حمام جوش شیرین را با مایع سفید کننده ترکیب نکنید. همچنین ترکیب آمونیاک و وایتکس و همچنین ترکیب سرکه با سفیدکننده ها هم بسیار خطرناک است.
  • در زمان تمیز کردن کاشی و سرامیک از قارچ و کپک، حتما سیستم تهویه را فعال نگه داشته و از ماسک و دستکش استفاده کنید.
  • یکی از دلایل رشد قارچ و کپک گرفتگی های موجود در مسیر آب است. با برطرف کردن این گرفتگی ها اکان رشد مجدد این آلودگی ها را کاهش دهید.
  • اگر لایه های مقاوم قارچ و کپک شکل گرفته اند لازم است تا در چند مرحله اقدام به تمیزکاری و رفع آلودگی کنید.
  • همیشه در حمام و سرویس برای رفع بوی نامطبوع سرویس بهداشتی از فن های تهویه هوا استفاده کنید و حتی پس از پایان استفاده از سرویس چند دقیقه ای آن را روشن بگذارید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
امتیاز کاربران برای این پست
ثبت امتیاز کاربران برای این پست :
با سپاس!امتیاز شما برای این پست
0 کامنت
نظر خودتان را ارسال کنید