امتیاز کاربران برای این صفحه | امتیاز 5 از 5 (از 42 رای)
امتیاز شما :

روش های ساخت لوله بازکن خانگی قوی

25 مرداد ، 1401
شرکت خدمات فنی آریا
0 کامنت

روش های ساخت لوله بازکن خانگی قوی بسیار زیاد و متنوع هستند. هیچ خانه تازه سازی دچار گرفتگی لوله های فاضلاب نمی شود. بنابراین طبیعی است که با گذشت زمان و ورود زباله و چربی به لوله های فاضلاب، راه عبور فاضلاب تنگ شده و در مواردی ممکن است بسته شود. در چنین شرایطی باید با استفاده از روش های و محلول یا پودر لوله بازکن قوی گرفتگی لوله های فاضلاب را باز کنیم. راه های متنوعی برای ساخت لوله بازکن خانگی قوی وجود دارد که در ادامه این مطلب سعی می کنیم به معرفی آنها بپردازیم.

ساخت لوله بازکنی خانگی قوی

چرا ساخت لوله بازکن خانگی قوی؟

یکی از دغدغه ای زندگی آپارتمانی، مشکلاتی است که سیستم دفع آب و فاضلاب برای اهالی آپارتمان ایجاد می کنند. گرفتگی نیز فقط یکی از مشکلات سیستم دفع فاضلاب است. برای برطرف کردن این گرفتگی راه های متنوعی وجود دارد. اما برخی از این روش ها مثل تماس گرفتن با لوله بازکنی ونک و درخواست متخصص برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب بسیار پرهزینه و شاید پر ریسک باشد. بنابراین برخی افراد ترجیح می دهند از روش های ساده و خانگی برای بازکردن لوله های فاضلاب استفاده کنند. اما بد نیست به این نکته نیز توجه داشته باشید که حتی این روش ها گرچه ممکن است کم هزینه تر باشد اما معایبی نیز دارند.

روش های ساخت لوله بازکن خانگی قوی

تاکنون بر اساس تجربه و نظر متخصصان روش های متنوعی برای لوله بازکنی ابداع شده است. توجه داشته باشید که نوع گرفتگی لوله فاضلاب در انتخاب روش بسیار مهم است. اما چیزی که معمولا در آپارتمان ها می بینیم گرفتگی در اثر گیر کردن شی جامد، مو، صابون، چربی، بازمانده مواد غذایی، گل و لای و... است. علاوه بر روتین ترین روش لوله بازکنی یعنی تماس با لوله بازکنی نیاوران، راه های ساخت محلول لوله بازکن خانگی نیز قابل استفاده هستند که از جمله آنها می توان به این موارد اشاره داشته باشیم:

  • آویز سیم خم شده
  • انواع ترکیب ها با جوش شیرین یا سرکه
  • خلاء خشک و مرطوب
  • آب جوش
  • سود سوزآور
  • مایع لوله بازکن یا مواد شوینده
  • استفاده از فنر یا تلمبه دستی و...

روش آویز سیم خم شده

یکی از روش های ساخت لوله بازکن خانگی ساخت یک سیم محکم و بلند برای باز کردن لوله فاضلاب و رفع گرفتگی هایی است ک خیلی عمقی نباشند. برای ساخت این سیم می توانید از انواع مفتول های آهنی مثل آویزهای لباس سیمی استفاده کنید. سیم را صاف کنید و یک طرف آن را به شکلی خم کنید که شبیه به یک قلاب شود. حالا باید سر قلاب مانند را وارد لوله فاضلاب کنید و گرفتگی را با استفاده از آن باز کنید.

پرطرفدارترین مطالب ما را از دست ندهید!

استفاده از جوش شیرین و سرکه در ترکیب با مواد دیگر

یکی از راه های ساخت لوله بازکن فاضلاب خانگی قوی استفاده از موادی است که خاصیت اسیدی یا بازی نسبتا شدیدی دارند. این راهکار بازکردن لوله فاضلاب توسط بسیاری از شرکت های تخلیه چاه و لوله بازکنی نیز پیشنهاد می شود. استفاده از ترکیب جوش شیرین و سرکه یکی از این روش ها است. برای تهیه این محلول نصف فنجان جوش شیرین را با نصف فنجان سرکه ترکیب کنید. نکته مهم این است که بلافاصله پس از ترکیب و قبل از جوشیدن باید آنرا در داخل چاه بریزید. چند ساعت پس از این کار صبر کنید و سپس درون چاه آب داغ بریزید و آن را شستشو دهید.

ساخت لوله بازکنی خانگی با جوش شیرین

سایر روش های ساخت لوله بازکن خانگی با سرکه یا جوش شیرین

  • استفاده از ترکیب نمک و سرکه: یک قاشق چای خوری نمک را با نصف فنجان سرکه ترکیب کنید و آن را فورا در داخل چاه فاضلاب بریزید. این کار را در آخر شب انجام دهید و تا صبح از فاضلاب استفاده نکنید.
  • استفاده از جوش شیرین، نمک و آب: نصف فنجان نمک، نصف فنجان جوش شیرین و کمی آب به آن اضافه کنید. پس از مدتی آن را به داخل لوله فاضلاب بریزید.
  • استفاده از جوش شیرین و آبلیمو: نصف فنجان جوش شیرین در چاه فاضلاب ریخته و روی آن نصف فنجان آبلیمو بریزید، پس از چند ساعت لوله را با آب داغ شستشو دهید.

روش خلاء خشک و مرطوب

این روش مکانیزمی ساده دارد اما روش انجام آن کمی سخت است. با استفاده از روش خلاء شما به وسیله فشار هوا گرفتگی لوله را باز خواهید کرد. روش کار به این شکل است که  باید تمامی ورودی های فاضلاب را ببندید و با استفاده از فشار هوا و یا ایجاد خلا، آشغال های گیر کرده در لوله فاضلاب را تکان دهید.

آب جوش

به جرات می توان گفت ساده ترین، ارزان ترین و دم دستی ترین روش برای رفع گرفتگی های جزئی لوله فاضلاب، استفاده از آب جوش است. احتمالا همانطور که در معرفی روش های قبلی نیز توجه کرده اید، پس از استفاده از هر روش توصیه می شود که حداقل یک بار لوله های فاضلاب را با آب جوش بشویید. توجه داشته باشید که آب جوش ممکن است باعث باز شدن برخی اتصالات در لوله های فاضلاب شود.

سود سوز آور

یکی از بهترین لوله بازکن های خانگی است. برای استفاده از آن سه چهار گالن آب سرد را در یک سطل ریخته و سه فنجان سود سوز آور به آن اضافه کنید. سپس آن را به داخل چاه فاضلاب بریزید. فراموش نکنید که سودسوز آور یک ترکیب خورنده و سمی است. بنابراین در هنگام تولید این محلول دقت کنید که با دست و چشم شما تماس پیدا نکند.

محلول لوله بازکنی خانگی با سود سوز آور

مایع لوله بازکن یا مواد شوینده

اگر قصد ندارید تا از روش های باز کردن چاه با تهیه مواد اسیدی خانگی استفاده کنید، می توانید از لوله بازکن قوی موجود در بازار خریداری نمایید. علاوه بر این محلول های لوله بازکن می توانید از مواد شوینده ظرف نیز بهره ببرید. برای مثال با استفاده از ترکیب مایع ظرفشویی و آب داغ برخی گرفتگی های جزئی قابل برطرف شدن هستند.

فنرها یا تلمبه های دستی

یکی از روش های ساخت لوله بازکن خانگی قوی استفاده از تلمبه های دستی و یا فنر های دستی کوچک است که معمولا عمق کمی را پوشش می دهند اما در بسیاری از موارد کارساز هستند. این فنرها در بازار موجود هستند و قیمت زیادی نیز ندارند.

تماس با شرکت خدمات فنی اریا بهترین روش لوله بازکنی

علاوه بر روش های ساخت لوله بازکن خانگی قوی  که در مورد آن توضیح داده شد، روش های دیگری نیز برای باز کردن لوله های فاضلاب وجود دارد. اما بی دردسر ترین و مطمئن ترین راه برای این کار، تماس با شرکت هایی مثل خدمات فنی آریا است. شرکت خدمات فنی آریا متخصصان زیادی در زمینه تاسیسات ساختمان ها، لوله کشی، حفر چاه و... دارد. استفاده از روش های خانگی برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب شاید در کوتاه مدت اثربخش باشد اما فراموش نکنید هیچ روشی جایگزین رفع گرفتگی اصولی و اساسی لوله فاضلاب را نخواهد شد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
امتیاز کاربران برای این پست
ثبت امتیاز کاربران برای این پست :
با سپاس!امتیاز شما برای این پست
0 کامنت
نظر خودتان را ارسال کنید