امتیاز کاربران برای این صفحه | امتیاز 5 از 5 (از 43 رای)
امتیاز شما :

توالت فرنگی بیده دار چیست؟ روش استفاده از بیده توالت فرنگی

06 اردیبهشت ، 1400
تخلیه چاه و لوله بازکنی آریا
0 کامنت

بیده توالت فرنگی چیست و چه کاربردی دارد؟ 

کسانی که به دنبال تعبیه توالت فرنگی هستند حتما باید اطلاعاتی درباره لوازم جانبی آن داشته باشند. آشنایی با بیده توالت فرنگی یکی از مواردی است که باید در هنگام خرید و نصب به آن توجه داشته باشید. در این مطلب قصد داریم به کاربردهای بیده توالت فرنگی بپردازیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

کاربردهای بیده توالت فرنگیکاربردهای بیده توالت فرنگی 

آشنایی با بیده توالت فرنگی به چه معنایی است؟

افراد بسیاری به دلیل بیماری‌ های گوناگون ممکن است روی به استفاده از توالت‌ های فرنگی بیاورند. یکی از نکاتی که باید با آن آشنایی داشته باشید شناخت لوازم یدکی و کاربردی توالت فرنگی است. به‌ همین دلیل در این مطلب با آشنایی با بیده توالت فرنگی در خدمت شما هستیم. بیده در واقع همان کاسه توالت فرنگی بوده که به دلیل اینکه فضای بیشتری را اشغال می‌ کرد و با مرور زمان به یک نازل شستشو تغییر پیدا کرد. این وسیله بسیار کاربرد در فضاهای کوچک دارد و بیده ها دارای کنترل الکترونیک می‌ باشد که می‌ توانید نحوه پاشش و حرارت آب و فشار آن را کنترل کنید. بیده را شاید بتوان جایگزین شیر و شلنگ دانست زیرا بعد از انجام کار بیده می‌ تواند بدون دخالت دست فرد را شستشو دهد. کسانی که توانایی شست‌ و شوی خود را ندارند می‌ توانند از بیده استفاده کنند. همچنین بیده می‌ تواند استفاده از دستمال‌ کاغذی را کاهش داده و یک لوازم اقتصادی برای شستشوی افراد می‌ باشد.

آشنایی با بیده توالت فرنگی و انواع آن

بیده به‌ صورت کلی به سه دسته اصلی تقسیم می‌ شود. نوع اول آنها بیده توالت فرنگی از جنس سرامیک است از نظر ظاهری باید کاملاً متناسب با توالت فرنگی مد نظر شما باشد. این نوع از بیده خود به‌ تنهایی به دو دسته زمینی و دیواری تقسیم می‌ شود، بیده زمینی نیازی به سازه نداشته و به‌ راحتی به کف یا دیوار نصب می‌ شود اما بیده دیواری نیاز به یک سازه در دیوار دارد که باید آن را بر روی دیوار نگه‌ داشته و آب مورد نیاز را تامین کند. این نوع از بیده ها دارای شیر مخصوصی برای قابلیت تنظیم پاشش در هنگام شستشو هستند که بر روی خود بیده نصب می‌ شود.
دسته‌ دوم از بیده ها به‌ صورت یک جسم خارجی بر روی توالت فرنگی نصب می‌ شود و به وسیله اهرمی که در کنار کاسه توالت نصب خواهد شد باز و بسته می‌ شود. این نوع از بیده ها به دلیل عدم تنظیم زاویه پاشش و شستشو دارای کاربرد مناسبی نمی‌ باشند و زیاد مورد استقبال واقع نشدند.
اما در این قسمت از مقاله آشنایی با بیده توالت فرنگی باید به دسته سوم بیده اشاره کنیم که دارای یک نازل شستشو بر روی درب‌ های اتوماتیک و درب‌ های واشلت می‌ باشند این دسته از بیده ها را شاید بتوان کاربردی‌ ترین نوع بیده شناسایی کرد زیرا به‌ صورت اتوماتیک می‌ توانند به شست‌ و شو بپردازند.

روش استفاده از بیده

روش استفاده از بیده ها با توجه به نوع آنها متفاوت است در این مقاله سعی کرده‌ ایم به آشنایی با بیده توالت فرنگی را برای شما گردآوری و در اختیارتان قرار دهیم. لازم است که در این بخش به روش استفاده از بیده پردازیم در بیده های زمینی درون آنها لوله‌ کشی انجام‌ شده و محل نصب آنها در کنار کاسه توالت فرنگی است و همین دلیل دستگیره برای باز و بسته کردن شیر آب و فشار پاشش آن وجود دارد. در این نوع از بیده ها لازم است که شما در هنگام شستشو به روی بیده انتقال پیدا کنید ولی در بیده های واشلت نازل شستشو بر روی درب کاسه توالت نصب‌ شده است و با فشردن یک کلید به نام wash عملیات شستشو انجام می‌ شود و بعد از اتمام کار لازم است که دکمه‌ stop را فشار دهید.

بیده و یا خودشور توالت فرنگی چیست؟بیده و یا خودشور توالت فرنگی چیست؟ 

مزایای استفاده از بیده توالت فرنگی چیست؟

در این قسمت از مقاله آشنایی با بیده توالت فرنگی لازم است که به مزایای استفاده از بیده بپردازیم از مهم‌ ترین مزایای استفاده از بیده توالت فرنگی عدم استفاده از دست برای شستشو و انتقال دست به بدن و برعکس است که این خود می‌ تواند عاملی برای انتقال بسیاری از بیماری‌ ها باشد و دیگر مزایای آن عدم استفاده از شلنگ‌ های توالت است. زیرا بسیاری از بیماری‌ های عفونی از طریق شلنگ‌ های توالت به بدن منتقل می‌ شود. مزیت بعدی سهولت بیشتر و کمک به شست‌ و شو برای کسانی است که توانایی شست‌ و شوی خود را ندارند برای مثال سالمندان یا کودکان به‌ راحتی می‌ توانند از بیده استفاده کنند و در آخر لازم است که به عدم استفاده از دستمال توالت اشاره کنیم و مصرف دستمال توالت کاملاً به‌ صرفه خواهد بود از سوی دیگر قادر خواهید بود که فشار آب و جهت مسیر آب را کنترل کنید در نتیجه در مصرف آب صرفه‌ جویی خواهد شد.

فروش بیده توالت فرنگی به چه صورت است؟

در ادامه مطلب آشنایی با بیده توالت فرنگی لازم است به این موضوع بپردازیم که در بسیاری از توالت فرنگی ها بیده به‌ صورت خودکار بر روی آنها تعبیه‌ شده است اما در تمامی توالت فرنگی‌ ها این قابلیت وجود دارد که بتوانید از بیده استفاده کنید و روی آنها نصب نمایید. در زمان خرید بهتر است که با فروشنده در اینباره صحبت کرده و در صورت تمایل از بیده هایی که بر روی توالت فرنگی نصب و تعبیه می شوند. استفاده کنید و یا اگر دارای توالت فرنگی هستید بیده را به‌ صورت جداگانه خریداری و بر روی توالت فرنگی خود تعبیه کنید.

جمع بندی مطالب

همان طور که می دانید بیده یکی از کاربردی ترین لوازم جانبی توالت فرنگی است. در این مقاله سعی کردیم اطلاعات بروز و جامعی را درباره بیده های توالت فرنگی در اختیار شما قرار داده و درباره بیده و آشنایی با بیده توالت فرنگی مفصلا با شما صحبت کردیم. امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید. شرکت خدمات فنی آریا با ارائه بهترین خدمات لوله بازکنی، چاه بازکنی، تعمیر و نصب سرویس فرنگی و... کلیه خدمات در کنار شما مشتریان گرامی می باشد.

بیده توالت فرنگی چیست؟ چه مزایا و کاربردی دارد؟بیده توالت فرنگی چیست؟ چه مزایا و کاربردی دارد؟ 

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
امتیاز کاربران برای این پست
ثبت امتیاز کاربران برای این پست :
با سپاس!امتیاز شما برای این پست
0 کامنت
نظر خودتان را ارسال کنید