نصب ایزوگام و قیرگونی

امتیاز کاربران برای این صفحه | امتیاز 5 از 5 (از 41 رای)
امتیاز شما :

نصب ایزوگام و قیرگونی برای عایق قسمت هایی مانند پی سازی، در سرویس هاس بهداشتی، آشپزخانه، پشت بام ها  ساختمان ها استفاده می شود.
در این روش قیرگونی  , قیر را به وسیله ی گونی تثبیت و مسطح می کنند زیرا الیاف گونی نقش مسطح کننده را ایفا می کنند. در کل قیر گونی به دو روش یک لایه و دو لایه انجام می شود.
 در دو لایه نخست یک لایه قیر می ریزند سپس بر روی آن یک گونی قرار می دهند دوباره قیر را بر روی گونی می ریزند و یک گونی دیگری بر روی آن قرار می دهند . برای آخرین بار آخرین لایه قیر را به روی گونی می ریزند. ضخامت قیرگونی نباید بیشتر از 2 تا 3 سانتی متر باشد.باید توجه داشت که سازه تحمل وزن قیرگونی را دارد یا خیر.
روش ایزوگام: ایزوگام پوشش مقاومی از قیر و الیاف مصنوعی است که با گرما بر بستر بام چسبانده می‌شود و از نفوذ آب و رطوبت به محیط زیر خود جلوگیری می‌کند. ایزوگام پدیده‌ای است صنعتی و متکی به دانش و تجربه در راستای ایمن‌سازی سازه‌ها در برابر نم و رطوبت پیش آمده است. 
طریقه نصب ایزوگام به صورت زیر است:
۱ـ قبل از اجرای كار سطح مورد نظر بایستی كاملا صاف و اطراف كار سعی بر ماهیچه بندی  آن شود. 
۲- سطح مورد نظر كاملا تمیز شود ، بهتر است با آب شستشو شود.
۳ ـ پرایمر را با حلال مخلوط نموده بهتر است از بنزین استفاده کند و بطور یكنواخت در سطح كار پخش نمائید. 
۴ ـ پس از خشك شدن كامل سطح در مرحله نصب رول عایق را به سمت جلو هدایت و باز نموده با شعله آرام به تمام نقاط بصورت یكنواخت گرفته  و  نصب نمایید. 
۵ ـ در مرحله جوشكاری دو لبه عایق كه روی هم قرار می گیرد ، همپوشانی ها باید پس از نصب مجددا از بالا با مشعل گرم و با ماله جوشكاری شوند تا از یكسانی درزها اطمینان حاصل شود.
لازم به ذکر است هر دو روش ایزوگام و قیرگونی باید تحت نظارت متخصصان و کارشناسان کارآزموده باید انجام شود و از صحت و درستی کار اطمینان کامل حاصل شود تا خسارت های جبران ناپذیر به سازه وارد نشود.شرکت خدمات تاسیسات ساختمانی آریا با بیش از 10 سال سابقه در زمینه خدمات ایزوگام و قیرگونی با بهترین کیفیت در خدمت شما عزیزان است. در صورت تمایل به استفاده از خدمات ما ، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نظرات کاربران

به این صفحه امتیاز دهید