در حال حاضر امتیازی برای این صفحه ثبت نشده است
امتیاز شما :

دستگاه چربی گیر فاضلاب خانگی چیست

24 اسفند ، 1398
تخلیه چاه و لوله بازکنی آریا
0 کامنت

آشنایی با دستگاه چربی گیر فاضلاب خانگی

دستگاه چربی گیر فاضلاب خانگی یا Grease Trap برای تمامی خانه های شهری می تواند یک ابزار مفید باشد. گریس ترپ را می توان زیر سینک ظرفشویی یا کنار سینک روی زمین بسیار ساده و آسان نصب کرد. مهمترین هدف استفاده از دستگاه چربی گیر فاضلاب خانگی، جلوگیری از گرفتگی لوله ها و نظافت می باشد.

آشنایی با دستگاه چربی گیر خانگی

دستگاه چربی گیر فاضلاب خانگی یا Grease Trap

دستگاه چربی گیر فاضلاب خانگی را می توان زیر و یا کنار سینک ظرفشویی روی زمین نصب کرد. با این کار چربی های درون لوله جذب دستگاه چربی گیر فاضلاب خانگی می شود و از گرفتگی لوله جلوگیری می شود. چربی ها درون مخزنی در گریس ترپ جمع می شود. دستگاه چربی گیر فاضلاب خانگی یک لوله تخلیه دارد برای این که هر چند وقت یک بار از طریق آن چربی ها را تخلیه و دفع کنید.

نحوه کارکرد دستگاه چربی گیر فاضلاب خانگی

در تولید دستگاه چربی گیر خانگی از استیل (فولاد زنگ نزن) یا فایبر گلاس (پشم شیشه) استفاده می شود. این چربی گیر یک ورودی دارد که آب لوله ها از طریق آن وارد دستگاه چربی گیر می شود. همچنین یک خروجی دارد و بخشی که جهت خروج چربی ها قرار داده شده است.

نحوه کارکرد دستگاه چربی گیر خانگی

گرفتگی لوله های فاضلاب چگونه رخ می دهد؟ در شبکه های فاضلاب، چربی ها و روغن ها سرد می شوند و باعث می شوند لوله های فاضلاب دچار گرفتگی شوند. اگر لوله های فاضلاب دچار گرفتگی شوند باید هزینه های زیادی را صرف کرد و همچنین بوی تعفن را ساعت ها تحمل کرد، تازه با این فرض که لوله حتماً باز می شود. استفاده از دستگاه چربی گیر فاضلاب خانگی از بروز این مشکل جلوگیری می کند.

دستگاه چربی گیر خانگی چه نوع دستگاهی است؟

دستگاه چربی گیر فاضلاب خانگی از چندین مخزن تشکیل شده است. فاضلاب به درون دستگاه چربی گیر ریخته می شود. پس از این که روغن ها و چربی ها سرد شدند به داخل یکی از مخزن می رود. هنگامی که مخزن تخلیه از چربی ها پر می شود می توان با باز کردن لوله تخلیه چربی های جمع شده را تخلیه کرد.

در واقع چربی گیر دستگاهی است که به منظور جداسازی چربی ها و روغن ها در آشپزخانه ها، در رستوران ها، فست فود ها، و قنادی ها قابل استفاده است. همان طور که اشاره کردیم چربی گیر فاضلاب خانگی در دو مدل استیل (فولاد زنگ نزن) و مدلی فایبر گلاس (پشم شیشه) که نوعی پلی اتیلن است تولید می شود.

ویژگی های دستگاه چربی گیر فاضلاب

دستگاه چربی گیر فاضلاب خانگی دارای مشخصه های خاصی می باشد که لازم است آنها را بدانید. مهمترین ویژگی دستگاه چربی گیر فاضلاب را به شما معرفی می کنیم. ویژگی های مهم دستگاه چربی گیر فاضلاب عبارت هستند از:

  • پایین بودن هزینه های تعمیر و نگهداری
  • راندمان بسیار بالا در حدود نود و هشت درصد
  • انواع چربی های (معلق یا غیر محلول) را نیز جدا می کند
  • جنس دستگاه چربی گیر بسیار مستحکم است
  • برای هر نوع منزلی قابل استفاده است
  • قابلیت تغییر دادن و سفارشی سازی اندازه دهانه لوله های ورودی و خروجی را دارد
  • دارای یک دریچه بازدید که کاملاً ایمن و مستحکم است
  • دارای خدمات پس از فروش و گارانتی می باشد
  • دارای قابلیت نصب بسیار آسانی است و هر کسی می تواند دستگاه را نصب کند
  • دستگاه چربی گیر کاملاً بی بو می باشد
  • برخی از مدل های دستگاه چربی گیر بخش سبد آشغالگیر هم دارد

مزایای استفاده از دستگاه چربی گیر خانگی

استفاده از دستگاه چربی گیر خانگی دارای مزایای بسیاری است که مهمترین مزایای این دستگاه مفید خانگی را به شما توضیح می دهیم:

در فاضلاب خروجی از لوله های فاضلاب چربی و روغن محل از هم تفکیک می شوند
به واسطۀ حذف چربی هایی که در فاضلاب وجود دارند، راندمان تصویه منازل شهری بالا می رود و به حدود نود و هشت درصد می رسد
تصفیه لوله های فاضلاب خانه های شهری در کوتاه ترین زمان ممکن
دستگاه دارای یک مخزن مخصوص است که در آن ذرات و اجسام معلق در فاضلاب جمع آوری می شوند؛ ذراتی مانند دستمال، برنج، مو و ...
روش کار بسیار ساده ای دارد
هر ماده اضافه ای در فاضلات طی عمل تصفیه مقدماتی در دستگاه چربی گیر خانگی با شناورسازی جمع آوری می شود.
چربی های در حالت جامد از خروجی دستگاه خارج می شود

مزایای استفاده از دستگاه چربی گیر خانگی

انواع دستگاه چربی گیر خانگی

دستگاه چربی گیر خانگی انواع متنوع و مختلفی دارند و همه آنها یک کار را به بهترین شکل ممکن انجام می دهند. یعنی این دستگاه های چربی گیر برای تصفیه چربی فاضلاب تحت شرایط مختلف و در مکان های مختلف طراحی شده اند. انواع دستگاه چربی گیر خانگی عبارت هستند از:

دستگاه چربی گیر فاضلاب در اندازه ها، طرح ها، رنگ ها و با ظرفیت های مختلف طراحی و تولید می شوند. بنابراین شما با توجه به مصرفی که مد نظر دارید و کاربردی که توقع دارید می توانید دستگاه چربی گیر فاضلاب مناسب با کاربردی که می خواهید را تهیه کنید. در حال حاضر قیمت دستگاه چربی گیر خانگی بسیار مناسب است و هر کسی می تواند به راحتی آن را تهیه کند.

با توجه به این که دستگاه چربی گیر خانگی هزینه ای بسیار مناسب دارد حتماً این دستگاه را تهیه کنید تا از گرفتگی لوله جلوگیری شود. اگر لوله های فاضلاب منزل شما بگیرد باید هزینه ای سنگین متحمل شده و یا بوی تعفن فاضلاب را تا ساعت ها تحمل کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
امتیاز کاربران برای این پست
ثبت امتیاز کاربران برای این پست :
با سپاس!امتیاز شما برای این پست
0 کامنت
نظر خودتان را ارسال کنید