امتیاز کاربران برای این صفحه | امتیاز 5 از 5 (از 42 رای)
امتیاز شما :

آیا لایروبی چاه تاثیر مخربی دارد؟

08 مرداد ، 1399
تخلیه چاه و لوله بازکنی آریا
0 کامنت

لایروبی چاه و تاثیرات مخرب آن در صورت عدم رسیدگی

پاکسازی و لایروبی چاه از جمله اقدامات رایجی است که باید هر چند مدت یکبار بعد از تخلیه چاه توسط متخصصین آشنا به این کار صورت گیرد. امروزه اکثر ساختمان ها برای دفع آب و فاضلاب خود از چاه های جذبی استفاده می کنند. گرچه جنس خاک یکی از عوامل تاثیر گذار برای ساخت چاه و جذب آب است اما تنها عامل نیست. حتی با وجود مناسب بودن جنس خاک استفاده طولانی مدت از چاه ها باعث تشکیل رسوباتی خواهد شد که مانع جذب شده و باید عملیات لایروبی برای رفع این مشکل صورت بگیرد. ما در این مقاله هر آنچه که باید در خصوص لایروبی چاه های فاضلاب و تاثیرات مخرب آن بدانید در اختیار شما قرار می دهیم؛ با ما تا پایان این متن همراه باشید. 

انجام لایروبی چاه توسط افراد متخصص و حرفه ایانجام لایروبی چاه توسط افراد متخصص و حرفه ای 

منظور از لایروبی و کف تراشی چاه چیست؟

لایروبی چاه در واقع همان عملیات زنده کردن مجدد چاه است. استفاده طولانی مدت از چاه های فاضلاب توالت، آشپزخانه و حمام در طول سالیان دراز زندگی باعث شده که لایه های ضخیمی از رسوبات زائد فاضلاب تشکیل شده از مواد دفعی، صابون، مو و دیگر مواد از طریق لوله ها وارد چاه شده و به دیواره ها و کف آن بچسبند؛ این امر باعث جلوگیری از جذب آب، پر شدن سریع چاه و عدم فعالیت درست آن خواهد شد. متخصصین در لایروبی چاه این لایه ها و رسوبات زائد را از دیواره و کف چاه جدا کرده و همراه با لجن موجود آن را از داخل چاه خارج می کنند. این کار به نوعی راه تنفسی چاه را باز خواهد کرد.

شیوه لایروبی و تراشکاری چاه

بهتر است که عملیات لایروبی حتی با وجود مطمئن بودن از جنس خاک و عدم ریزش چاه توسط متخصصین آشنا به این امور در شرکت های تخلیه چاه صورت گیرد. در این عملیات بعد از تخلیه کامل چاه، کارگر لایروب باید وارد چاه شده و برای تراشیدن تمامی لایه های زائد و اضافی دیواره چاه با کمک ابزار دستی یا ابزار مکانیکی اقدام کنند. کارگر لایروب به خاطر مهارت و سرعت عمل بالای خود در اثر تجربه، این کار را سریعتر از یک فرد عادی به پایان رسانده و چاه را نوسازی می کند. کارگر با اتمام عملیات لایروبی و پاکسازی لایه های زائد چاه به لایه های خاکی چاه خواهد رسید.

لایروبی چاه فاضلابعمر چاه فاضلاب و تاثیر آن بر هزینه لایروبی چاه فاضلاب  

مزایای عملیات لایروبی چاه

لایروبی چاه های فاضلاب امری ضروری است که بعد از چند بار تخلیه چاه در فواصل مختلف باید صورت گیرد. انجام این کار تاثیر بسزایی در عمر مفید و طولانی مدت ساختمان داشته و فوایدی آن شامل موارد ذیل است:
  • زنده کردن و تنفس مجدد چاه
  • جذب سریع و راحت آب و فاضلاب
  • افزایش کارایی و عملکرد صحیح چاه
  • جلوگیری از پرشدن سریع و تخلیه مجدد چاه
  • جلوگیری از ریزش ساختمان
  • رفع بوی بد چاه های فاضلاب
  • جلوگیری از ایجاد نم در کف ساختمان و... .

تاثیرات مخرب لایروبی چاه در صورت عدم رسیدگی

چاه های فاضلاب به خاطر نشت گاز سولفید هیدروژن و دیگر گازهای سمی که از تجزیه مواد داخل چاه به وجود آمده اند؛ بسیار بر سلامتی انسان تاثیرگذار و در صورت عدم رسیدگی اثرات جبران ناپذیر را به دنبال خود خواهد داشت. بنابراین گرچه قبل از عملیات لایروبی چاه تخلیه شده اما وجود چنین گازها و بوهای مشمئز کننده ای حتی در غلظت پایین موجب سر درد، خواب آلودگی، بی حالی، حالت تهوع، استفراغ، تحریک چشم‌ ها و سیستم تنفسی در انسان می شود.

همچنین در غلظت های بالاتر چشم‌ ها در اثر تماس با این گاز بسیار قرمز، ملتهب و دردناک گردیده و به شدت نسبت به نور از خود حساسیت نشان می دهد. عدم رسیدگی به موقع نسبت به این مسئله بسیار برای اهل خانواده و افراد حاضر در آن محل زیان بار بوده و در صورت تداوم این بو و تماس با گاز های مضر، شخص ممکن است دچار مسمومیت مزمن، کاهش ضربان قلب، خستگی، بی‌خوابی، مشکلات گوارشی و عرق سرد و حتی مرگ وی بشود. از همین رو کارگرانی که برای عملیات لایروبی وارد چاه می شوند بیشترین آسیب را ممکن است ببینند. همچنین در اثر عدم تخلیه به موقع چاه و لایروبی نکردن آن باعث نشت فاضلاب در زیر زمین و ریختن ساختمان خواهد شد. شرکت ما با ارائه خدمات لایروبی چاه ارزان و شبانه روزی در سراسر تهران در خدمت شما می باشند. 

لایروبی چاه آبقیمت لایروبی چاه آب 

برای دریافت خدمت شرکت چاه بازکنی آریا می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
امتیاز کاربران برای این پست
ثبت امتیاز کاربران برای این پست :
با سپاس!امتیاز شما برای این پست
0 کامنت
نظر خودتان را ارسال کنید